"Does James Toth ever sleep? Having already released Gipsy Freedom this year with his Vanishing Voice band, and re-released his solo album Harem of the Sundrum, Mr. Wooden Wand is set to release yet another album, Second Attention, with his Sky High Band—featuring members of Skygreen Leopards, Vanishing Voice, and Davenport.
Still with me? The album, currently scheduled for a September 12 release on Kill Rock Stars, was supposedly recorded during a two-week period in San Francisco “holed up in a modified two story house with nothing but three reels of tape, a bunch of instruments and copious amounts of drugs and booze.” Amidst all this heathenry, the group churned out an album that reportedly has more of a traditional folk sound than Toth’s other projects. Go figure"
Still with me? The album, currently scheduled for a September 12 release on Kill Rock Stars, was supposedly recorded during a two-week period in San Francisco “holed up in a modified two story house with nothing but three reels of tape, a bunch of instruments and copious amounts of drugs and booze.” Amidst all this heathenry, the group churned out an album that reportedly has more of a traditional folk sound than Toth’s other projects. Go figure"
"...no matter. There is beauty in the periphery but more in the small details. Second Attention is where East truly meets West. Where the shimmer suddenly gets grimmer. Sunshine meets grease. It will likely be remembered as the album that remains after any and all 'movements' inevitably move on."
Second Attention tiene buenas canciones, excelentes melodías, una producción sencilla y sobre todo una química muy especial entre Wooden Wand Hassara, Clay Ruby de Davenport y Glenn Donaldson y Donovan Quinn de los leopardos del cielo verde. Neil Young, Townes van Zandt, Bob Dylan, Harem of the Sundrum, un hombre enamorado, un retrato bajo las nubes, el cielo de Nashville, el cañón del Colorado, y diez canciones maravillosas que, como The Witness of Fig, suenan a versiones de clásicos de toda la vida. Madonna (I Walk a line una vez más), Mother Midnight (uuu uuu uuu), Dead Sue (conmovedora, irresistible), Los Angeles Manna (nashville skyline). y The Bleeder. infinito como el horizonte amarillo de la portada el talento de James Toth, por segunda vez reencarnado y transformado en Zimmer Man, despojado de cualquier ruido extraño. brilla el sol con fuerza y en el aire sigue flotando la respuesta a la pregunta del millón. '¿duerme alguna vez James Toth?'
mooooola
ReplyDeletepero este disco aún no se ha editado... no?
ReplyDeleteAcabo de descubrir un grupo que tiene muy buena pinta,
ReplyDeleteha recopilado una serie de casetes en un triple cd de edición limitada, unas 100 copias:
http://www.vxpxc.com/
Se pueden escuchar trozos de su música, haciendo click en las fotos de las casetes.
Menuda maravilla el 10" de Current 93 y OM. Lo recibí la semana pasada y hasta ahora no lo había escuchado detenidamente. La cara a de Current 93 es dureta de cojones y la de OM pues que os voy a contar (entre el hardrock y el metal). La ediciónd e Neurot preciosa en vinilo de colorín y gordo. También me he conseguido un doble LP limitado de Acid Mothers Temple en directo. Es un homenaje a John Peel que grabaron en el 2004. El vinilo debe ser de 200 gramos por lo menos porque pesa cojones y es en colores psicodélicos. Recuerda a los chupachups de fiesta de sabor a fresa con nata. ¿Los recordáis blancos y rosas? mmmmm ¿Y los kojaks de fresa?
ReplyDeleteEl otro día olvidé responder sobre la narrativa en los cómics. Claro que es importante... pero no olvidemos que esto no literatura en el sentido estricto. Y la narrativa manga en el mundo del cómic es importante pero en la novela...mmmmm... De hecho pasa con los guionistas del comic-book norteamericano. ¿Cómo se llamaba el de Sandman y muerte? El tío se empeñó en escribir novelas y eran malas de cojones. Lo importante es el equilibriooooooo... dibujo+guiones. No todo el mundo es capaz de hacer un Manos Kelly, Mackoy o Roncesvalles. Es difícil compaginar ambas facetas a alto nivel. Eso lo han hecho pocos. Por suerte nosotros teníamos a uno de los grandes narradores y dibujates. ¡Palacios! Nos sigue quedando el del Mercenario, E. Maroto y algo más por ahí. De hecho los ignoramos tanto que no se si habrán fallecido. Bastante mejores que algunos de los mitos mangas. Ignorados en multitud de ocasiones y que padecen el mal de las ventas (cosa que por lo que he leído en algún artículo no padecen los autores japoneses, auténticas máquinas creativas)
Completamente de acuerdo, pero yo con la "narrativa" de los comics me refería a la composición de viñetas por decirlo de una forma más directa.
ReplyDeleteLos cómics no son literatura de ninguna manera. Sólo se acercan (un poco) al cine (como diría Scott Mcloud, una película es un cómic lentísimo de 24 viñetas por segundo)
me encanta vxpxc, muy completa la página, los mp3, las casetes...
ReplyDeleteantoni, de current 93 todavía no he escuchado un disco que me guste. lo intento con el último, el de las super colaboraciones, pero la voz de david tibet...
por cierto, molaría una reedición de Trees, chants and hollers de Valerie Webb & Paul Labrecque, ¿por qué Time-Lag no se anima? hay muy poquita información del disco, ni siquiera una imagen de la portada..nada (o al menos yo no la he encontrado). totalmente agotadas las 50 copias que se editaron hace tiempo. ramble on, so so..., many horse rise
Barrio Lejano es casi literatura :)
ReplyDeletelo que sí es verdad es que leyéndolo me preguntaba cómo es que nadie lo ha llevado todavía al cine. ese primer momento en que se despierta en el mismo lugar pero con la sensación de que el aire huele distinto, de que algo ha cambiado...uf.
en este link:
ReplyDeletehttp://www.digitalisindustries.com/foxyd/feature_detail.php?id=103
se habla de una futura reedición en Lp, en el sello Eclipse, de "Trees, Chants, & Hollers"
otra posibilidad, si te interesa mucho el cdr, es contactar con el artista y convencerlo para que te grabe una copia
Labrecque, parece ser que es miembro de Sunburned Hand of the Man,
podrías contactar con la banda para contactar con él
este tipo de artistas suele ser muy amigable
a mí Dave Nuss, de NNCK, me envió un doble cd que estaba descatalogado,
y que en Ebay las subastas de este cd eran muy reñidas...
Y me lo envió sin darle el dinero por anticipado,
aún estoy pendiente de recibir su contestación desde hace 2 meses para pagárselo
Eclipse ya ha reeditado ese cdr en formato vinilo:
ReplyDelete*Paul LaBrecque & Valerie Webb - Trees, Chants and Hollers LP $12.99
(Eclipse)
"Duo weaves a cautious, dreamy folk spell, reminiscent of the vocal
impressionism and effected acoustic sonics of Charalambides, beautiful
stuff charged with a sense of desperation and love lingering on the
edge
of loss. Ties to Sunburned Hand of the Man and other Boston area
ensembles, like Bright." - Lee Jackson. "Cold nights roll in during the
early parts of spring, reminding us that we're not quite out of the
woods
yet; there is still work to be done. The contrast of warm, sun-filled
days
and nights where you can still see your breath is a microcosm for what
we
all consistently feel in our lives. It's the temporary gratification
and
beauty that keeps us hopeful, but the desolate darkness that keeps us
honest. Valerie Webb and Paul Lebrecque offer up ten meditations on
this
consciousness divided. 'Trees, Chants, & Hollers' is a magical ride
through thick and thin. It's the culmination of knowing that in order
to
reach the place you long for, you have to do the dirty work first.
Webb's
angelic voice lifts the spirits of the record, offering a delicate
balance
to some of the more workmanlike music. These two forces work as a
brilliant partnership as a banjo that finds itself high in the leaves
of
majestic oaks, searching for the haunted flute squeals that float
overhead. This is embodied perfectly in 'High Country Jig,' where
Webb's
voice seems just out of reach, but always present. It reminds me of the
days when I was a kid and I would spend the entire day, dawn until
dusk,
outside in the warmth of Mother Nature's arms. But these moments don't
last forever. This much we should have learned by now. On 'The Valley,'
the warmhearted kindness is replaced with fear and despair. Lebrecque
joins Webb on vocal duties, and in conjunction with his great banjo
playing, I am reminded of the mighty Timothy, Revelator. There is a
distinct connection between Timothy, Revelator's music and Paul and
Valerie's. 'The Valley' is like the journey down; down to where
exactly,
remains to be seen. But with recorder notes changing from pleasant to
disdainful, and the pace of the song seemingly getting more rapid, it
is
like an aural snowball effect. By the time you realize the downward
velocity, it's too late to stop. As you continue picking up speed, the
skies darken and you fall directly into the 7 1/2 minute rumination,
'An
Acre of Stone (for Rachel Corrie).' 'An Acre of Stone' is the highlight
of
'Trees, Chants, & Hollers.' Dense, low-end drones for the basic
foundation
of the track, while a solemn drum keeps a slow, steady beat. Spiritual
graces flicker in the distance, but this night will be spent fending
off
your own personal demons. This track is the full embrace of the above
prescribed scenario: hope trying to abstain from being done in by
darkness. Lebrecque and Webb are in full-flight on 'An Acre of Stone,'
and
it segues into 'Amish Nights' wonderfully. That is a reoccurring theme
on
'Trees, Chants, & Hollers': all of these songs melt perfectly into each
other. 'Trees, Chants, & Hollers' has cohesion that most albums only
dream
of. By the time you reach the lost edges of 'Swift River Blues,' you
are
spent. You've been on a long journey, searching for yourself within the
confines of light and dark. 'Trees, Chants, & Hollers' offers up a
spiritual journey intended to explore differences within a strict set
of
confines. Like Timothy, Revelator, this album uses banjo as its main
instrument of choice. That gives it an organic feeling that pervades
each
rift and crevice. This is a beautiful, dense album in so many ways; it
offers up something new with every listen.- Brad Rose, Foxy Digitalis.
Originally self-released in a deluxe edition of 100 copies.
Y en Eclipse Records también tienen un libro-comic finlandés... :
ReplyDelete*GLÖMP8 - Book $25.99 (Boing Being)
"232 pages of new Finnish comics in full colour featuring Sami Aho,
Benjamin Bergman, Roope Eronen, Jyrki Heikkinen, Ina Kallis, Anna-Kaisa
Laine, Jan Konsin, Reijo Kärkkäinen, Jarno Latva-Nikkola, Ville
Loponen,
Piirustuskerho, Hanneriina Moisseinen, Tommi Musturi, Pauliina Mäkelä,
Jyrki Nissinen, Henna Raitala, Katri Sipiläinen, Kasper Strömman, Janne
Tervamäki, Jari Vaara and Amanda Vähämäki. Edition of 800." Beautiful /
stunning artwork - recommended!
... si a álguien le interesa el libro de dibujos de artistas finlandenses, tal vez sea mejor pedirlo a la editora directamente:
ReplyDeletehttp://www.boingbeing.com/
los gastos de envio desde Finlandia suelen ser muy económicos
... las páginas interiores del libro-comic:
ReplyDeletehttp://www.boingbeing.com/flyers/glomp8_prev0.html
gracias por toda la infrmación!
ReplyDeletevolviendo al disco (que calor!), éste desprende ese encanto añejo renovado, un disco que se agredece. James Toth no hace canciones está soñando.
ReplyDeletedefinitiva esa última frase
ReplyDelete