"we are not good in words, therefore we make music ~ florian schneider. mark bradley obviously loves this quote. but just by listening to “offerings” you sense his deep knowledge of the 70s german kosmische musik. the feeling of everything is kept in slow motion while playing the tape. stumbling over melted moonlight with the wisdom of supernatural probabilities. timeless structures switching to freeway notions. your fingers producing traces while moved in front of your eyes. power plants humming in the dark, irrlicht between your feet. but besides this kosmische quality bradleys music has structure. the track order is like a big cycle, the tracks themselves sometimes like songs, droning verse, minimalist chorus, droning verse. tape slicing copy and paste anachronisms. superb. kraftwerk’s conceptionalism combined with high quality kosmische lift off. you will love it." cosmic winnetou
"clean, melodic modular synth work. subtle shifts between the brief and
numerous tracks create an incredibly unified aesthetic where things
sound similar, and yet continue to surprise. I imagine the individual
songs as winds blowing through autumn leaves clinging desperately to
their branches. while fundamentally the same, with each separate
moment, new leaves twist and reveal their shapes and colors, and then
change again. a single action, yet unique and beautiful differences.
I’ve enjoyed several of Bradley’s works this year, notably his output on
Goldtimers, and I count this as the finest I’ve yet heard yet." guide me little tape
" ...estas generosas ofrendas son un placer para los oídos y un estímulo para la imaginación." was ist das
...y de nuevo Guenter Schlienz. la última maravilla de Cosmic Winnetou
viene de la mano de Mark Bradley ( al que hasta ahora, a pesar de su inabarcable discografía, sólo conocía de verdad de verdad por
una cinta editada en Ginjoha Tapes), y es junto a 'tape studies' y
'through music to the self' otra de las cassettes más bonitas y perfectas que se han publicado este año. ofrendas, en todas sus acepciones... no existe un
título mejor como tampoco existe un lenguaje que describa los sonidos
que producen estos viejos sintetizadores. células, moléculas, átomos,
teclados modulares, arreglos íntimos, baja fidelidad, botones de
colores, luces parpadeantes, infinitas posibilidades ante un instrumento
que desborda delicadeza y minimalismo. palabras fascinantes siempre en
contacto con un universo que, en lo musical y en lo visual, está lleno
de referencias futuristas, pero un futuro que es en esencia retro. como
esos documentales arcaicos de los setenta en los que científicos de la
nasa con gafotas de pasta negra y enormes solapas hablaban de explorar
los planetas, rodeados de computadoras gigantescas que ocupaban paredes
enteras y hacían poco más de lo que una calculadora de bolsillo hace hoy
en día. discos electrónicos que para mí son folk, si sustituimos el
olor a madera fresca por el romanticismo del futuro, tal y como lo
conocíamos antes. doy gracias de corazón por poder perderme en ellos,
por la existencia de sicsic tapes y cosmic winnetou (un sello
que no pierde comba y va camino de convertirse en grande grande) y ese cariño por las
cosas pequeñas. 'cara a' a partir del minuto 11:28 hasta el final;
'cara b' del minuto 4:05 al 5:00 y del minuto 11:00 hasta el final...
dan ganas de apagar la luz y escucharlo a oscuras. y que la cinta se detenga en esos dulcísimos minutos.
1 comment:
beautiful
Post a Comment