microphones in the trees: the kevin costner suicide pact / crippling

Thursday, November 22, 2012

the kevin costner suicide pact / crippling


"The Kevin Costner Suicide Pact is a four-piece from Denver, Colorado who turn a massive pile of communally manipulated pedals into a delicate wash of sound. despite (or because of) the number of members, this crew is known for it’s subtlety. And despite the subtlety, the songs on this tape have a presence that only a group so tight-knit could create." hooker vision
  
"a contemplative drone wafts from the collective's floorcore alchemy for guitars that blossoms into a dissonant crescendo of wintery noise sounding like a lo-fi version of Tim Hecker or Lawrence English. on the second half the Pact eschews the guitars for a freak-folk amalgam of bells and Finnish-inspired clatter that morphs into a balefully cinematic conclusion to the tape with deeply resonant loops that speaks to the expansive land in which these gentlemen live, as some sort of cracked, lugubrious reinterpretation of Arthur Honegger's early 20th Century symphonic ode to railroads and trains in Pacific 231. another great find from Hooker Vision." aquarius


sold out ~ try ~ listen ~ download


"Fleeting Talisman was recorded using only the grimiest records and crudest equipment available in west Georgia thrift stores." hooker vision

"the title alone made me curious. and my curiosity was immediately overwhelmed with abstract, sonic beauty. the sound of Crippling is opaque, murky, always threatening to disintegrate; yet it is concurrently beautiful, fascinating and consoling. in the process, the sounds ascend, descend, and throb; however, hope manifests throughout. the first part emits a vibe from a Miles Davis fusion era live show, when the sound of his trumpet would descend among the backdrop of Jarrett and Corea. even then, the intermingled sounds of the band would produce an uplifting sound, a feeling of hope. that feeling is eerily present throughout the rest of the tape: dense, tangled sounds follow the introduction, existing under the hiss before breaking through, descending and reappearing. side B finishes the trip properly as flailing loops and broken sounds imbue the environment, refusing to depart as the mood vacillates." honest bag

sold out ~ try ~ listen ~ download

por las nubes... en Crippling, Grant Evans explora nuevos territorios con la ayuda de poco más que 'el equipo más básico y los vinilos más viejos y desgastados que pudo encontrar en las tiendas de segunda mano de Georgia." precisamente los dos elementos que dan cuerpo y alma a las tres canciones de 'fleeting talisman', un campo lleno distorsiones, astros fugaces, ruido, efectos, zumbidos, pero también melodía y romanticismo. inevitable acordarme de The Caretaker y sus imágenes recurrentes: orquestas de bailes de salón impregnadas de humeantes atmósferas de jazz, salones vacíos, años cincuenta, el crepitar de la aguja sobre el vinilo, el resplandor, cosas bonitas de verdad. 'fleeting talisman' es como el reverso melancólico e introspectivo de 'tactical gamelan', capaz de inventar bandas sonoras que saben emocionar y envolver a fuerza de añadir capas y hacer enrevesadas las estructuras. pequeñito pero apabullante.

the kevin costner suicide me enamoran desde su enigmática portada (un hurra a los diseños de hooker vision, por fin tengo en mis manos 'many moons' de former selves y no puede ser más bonita) y un título cinematográfico, muy muy sugerente: mi mano agarrando una fotografía de la misma imagen. devoción, fe, conexión astral... ¿quienes son estos enigmáticos personajes? vienen de la mano de Grant y Rachel y eso sólo puede ser bueno. cuatro canciones: 'and', que abre el disco, sensual como un baño de espuma, ('good morning, i'm sorry'...), la mínima y acuosa 'minimal water damage', 'man the dam', un encuentro imaginario entre Burial y Sylvia Monnier y 'left out in left field',  posible demostración de que si estuviésemos hablando de cine, la mano que agarra la fotografía sería una peli de culto, llena de misterio y emoción verdadera.

No comments: